פיירפוקס 3.5 – בקרוב…

ביקורת, קוד פתוח

שלום לכולם,
לא מזמן תומר כהן שלח לי תזכורת על פיירפוקס 3.5 שתצא בקרוב, והציע לי לנסות אותה.
מאז אני משתמש רק בה, ואני חייב לציין: היא הפתיעה אותי לטובה.
מבחינת מהירות, כן. בהחלט מרגישים בהבדל. פיירפוקס 3.5 (או יותר נכון ה־RC) מהירה מאוד יחסית לגרסה הקודמת.
חשוב לי לציין לטובה את העובדות שפיירפוקס הפסיק להתקע לי כל רגע באופן מוחלט, ג'ימייל שוב עולה לי בלי שום בעיות (עד עכשיו הייתי נכנס אליו מכרומיום), ואהבתי את הפונקציה (הגנובה מכרום) לגלישה פרטית.
.
עם זאת, מאוד התאכזבתי מכך שעדיין אין עיצוב חדש לפיירפוקס, ואני מוכרח לצפות באותו עיצוב אפור ומכוער כברירת מחדל. סמן הגלילה הוא עדיין אותו סמן לבן ומכוער, וישנו באג בתפריטים בטולבאר, שאי אפשר לפתוח אותם בזמן שדף נטען.

בסך־הכל עדכון נחמד מאוד, מקווה שעד הגרסה יתקנו את כל ענייני העיצוב.

שבוע טוב,

דור.

ישנן 20 תגובות

ישנן 20 תגובות

  1. תומר  •  בתאריך: 29 ביוני, 2009 בשעה: 20:27

    חכמולוג. הוא עובד לך טוב יותר פשוט כי זו לא הגירסה של אובונטו מותקנת על המחשב שלך עכשיו. :)

    בקשר לבאג – למה שלא תפרט על הדרך לשחזור שלו? הוא כנראה לא יתוקן ב־3.5, אבל אולי נצליח לתקן ב־3.5.1.

  2. Ddorda  •  בתאריך: 29 ביוני, 2009 בשעה: 20:34

    תומר: לא מצאתי את הפיתרון לבאג, את נסה זאת בעצמך, בזמן שאתה טוען דף אתה לא יכול לפתוח תפריות בטולבאר. הכפתורים פשוט לא נלחצים…
    ומה יהיה עם העיצוב…?!

  3. אדיר  •  בתאריך: 29 ביוני, 2009 בשעה: 21:36

    דור….
    אני לא מסכים עם כמה טענות שלך….
    אני לא מסכים עם זה שגוגל המציאו את הגלישה בסתר הם לא המציאו את הגלגל….
    ואני לא מסכים עם זה שהדפדפן צריך לשנות את הסמן!….הסמן זה חלק מהעיצוב הכללי של המחשב אם כל תוכנה תשנה לנו את עיצבו אבוי לנו…..
    ונושא אחרון: העיצוב: אחד התכונות של פיירפוקס זה ערכות נושא לכן אין צורך ממשי לעצב את הדפדפן בעיצוב מיוחד אלה לתת לו מראה כללי ושכל אחד יקח את זה לכיוונו….
    שיהיה ערב נעים
    אדיר

  4. תומר  •  בתאריך: 29 ביוני, 2009 בשעה: 21:39

    אדיר – הוא מתכוון לערכת הנושא ברירת המחדל. היא משמעותית פחות יפה מזו של ווינדוס ומק. בעקרון אפשר לשלוט עליה גם דרך GTK, אבל אני לא מאמין שמישהו יעשה את זה.

  5. Ddorda  •  בתאריך: 29 ביוני, 2009 בשעה: 21:40

    לא הבנת אותי בכלל:
    1. גוגל: אני חייב לציין שלא ראיתי את הפונקציה הזו מעולם לפני כרום, אשמח אם תראה לי איפה זה הופיע קודם לכן.
    2. אני לא מדבר על הסמן הרגיל, אלא סמן הגלילה.. סמן זה מהווה חלק מערכת הנושא הבסיסית של פיירפוקס.
    3. העיצוב מאוד משנה (לדעתי בכל אופן), העיצוב של פיירפוקס בווינדוז הרבה יותר אסטתי ומתקדם מהעיצוב של פיירפוקס בלינוקס, ובהחלט הייתי מעדיף שתבוא ערכת נושא יותר מתקדמת עם הדפדפן.

  6. תומר  •  בתאריך: 29 ביוני, 2009 בשעה: 21:52

    דור – אני חושב שזה מה שאתה מחפש –
    https://addons.mozilla.org/firefox/addon/8105

  7. אדיר  •  בתאריך: 29 ביוני, 2009 בשעה: 21:55

    דור בקשר לעיצוב יכול להיות שאתה צודק אבל שוב זה כ"כ פשוט לשנות ערכות נושא ככה שזה בעיה מזערית….

  8. Ddorda  •  בתאריך: 29 ביוני, 2009 בשעה: 22:06

    תומר, זה כל־כך בעייתי לשלב את הערכה שהצעת כברירת מחדל? זה יהיה עדכון מאוד משמעותי (מבחינתי לפחות)
    אדיר: תראה את התיקון ל־1.

  9. תומר  •  בתאריך: 29 ביוני, 2009 בשעה: 22:09

    זה אפשרי, אבל זה ייצר בעית שמישות. אתה יכול לנסות לדחוף את זה דרך אובונטו, עוד יש זמן.

  10. Ddorda  •  בתאריך: 29 ביוני, 2009 בשעה: 22:13

    לדחוף את זה דרך אובונטו? למה לא לדחוף את זה דרך מוזילה? אני חושב שיהיה נכון שכולם יזכו לעיצוב חדש, ולא רק משתמשי אובונטו. חוץ מזה, אני כנראה מפסיק להשתמש בגרסה של אובונטו, פשוט משגע אותי לזכות בכל הבאגים שלהם.

  11. יואל ליאון  •  בתאריך: 30 ביוני, 2009 בשעה: 12:40

    אווי, תשמע, יש מלא ערכות נושא באתר מוזילה. וחוץ מזה, לא צריך להיכבל לערכות נושא של אובונטו או של הפצות אחרות. תחפש בgnome-look ברשת. יש בו מבחר ענק אפילו יותר ממה שיש באתר מוזילה. באתר מוזילה אין ערכות נושא לעכבר. בנום-לוק יש מלא ערכות נושא לעכבר. תחפש… לא סתם יש לי דביאן ירוק ויפה

  12. Ddorda  •  בתאריך: 30 ביוני, 2009 בשעה: 12:53

    יואל: אני מדבר על סמן הגלילה… כשלוחצים על כפתור הגלילה מופיע עיגול עם חצים והוא מכוער באופן מפחיד ליד הסמן של פיירפוקס בווינדוז.
    ואני יודע שיש הרבה ערכות נושא (אגב, מה הקשר בין הערכות נושא של גנום־לוק לשל מוזילה? אין שום קשר…), הטענה שלי היא שצריך שיהיה ערכת נושא ברירת מחדל יפה, כשאתה מתקין את פיירפוקס שהוא כבר יראה טוב…

  13. Guysoft  •  בתאריך: 30 ביוני, 2009 בשעה: 13:17

    אם אתה רוצה עיצוב חדש אז תוריד.
    אני עדיין אוהב את העיצוב של נטסקייפ. אז אני משתמש בזה.

  14. יואל ליאון  •  בתאריך: 30 ביוני, 2009 בשעה: 13:22

    תרפה ותנשום. אני יודע על מה אתה מדבר. תאמין לי שחיפוש בגנום-לוק יביא לך פירות עסיסיים בעניין העכבר והתנהגותו ומראהו. בקשר לפיירפוקס, בברירת מחדל ערכת נושא היא אותה הערכה בשאר יישומים בשולחן העבודה. התקנת ערכת נושא ממוזילה תבדיל את פיירפוקס משאר היישומים מבחינת המראה. אבל אם תתקין מלוק גנום מבלי להתקין ממוזילה, ערכת נושא תופיע בכל היישומים ולא רק בפיירפוקס. בכלל, בלינוקס הכול עניין של טעם. בחלונות – הכול שיווקי ולכן המוזילה משווקת את פיירפוקס כך בחלונות ולא כופה על משתמשי לינוקס. אוקיי?

  15. Ddorda  •  בתאריך: 30 ביוני, 2009 בשעה: 13:35

    יואל: בפעם המאה, סמן הגלילה הוא לא חלק מגנום.
    העיצוב ברירת מחדל נקרא טנגו, והוא עובד בתיאום עם GTK. אך בקלות אפשר להחליף אותו למשהו יפה יותר.. אני טוען שצריך להחליף אותו למשהו שונה ויפה יותר, לא מסיבה שיווקית אלא פשוט כי זה כבר מיושן ולא יפה…

  16. תומר  •  בתאריך: 30 ביוני, 2009 בשעה: 13:45

    אם נתחיל לעבוד עכשיו על משהו יפה יותר, ייתכן ונוכל להכניס אותו ב־Firefox 3.6.

  17. Ddorda  •  בתאריך: 30 ביוני, 2009 בשעה: 13:48

    תומר, האם לבחור ערכת נושא קיימת נראה לך דבר אפשרי (כמובן בקבלת אישור מיוצרי הערכה!)? וגם תיקון הסמן, אמרת לי שהצלחת לפתור את הבעיה באמצעות התוסף, האם לשלב את התוסף כברירת מחדל יהיה מעשה בעייתי?

  18. יואל ליאון  •  בתאריך: 30 ביוני, 2009 בשעה: 15:45

    עכשיו בדקתי את סמן הגלילה וייתכן שאתה צודק. משונה שהסמן של פיירפוקס לא מושפע מערכת הנושא…

  19. מתן  •  בתאריך: 16 בינואר, 2010 בשעה: 7:51

    כולכם לא יודעים שאסור להחליף את ערכת הנושא כמו GOOGLE CHROME כי אז הוא יהיה יותר איטי ויהיה חבל שיתמשו פחות בFIREFOX ממש חבל! :-(

  20. Ddorda  •  בתאריך: 16 בינואר, 2010 בשעה: 12:06

    נשמע לי כמו שטות, מאיפה הבאת את זה?

השאר תגובה:

חובה

חובה, לא יוצג

תגים מאושרים:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>